Hieronder vind je mijn werkervaring in tabelvorm. Onder deze tabel staat nog een totaaloverzicht van alle visitekaartjes. Door op een kaartje te klikken neem ik je mee in de bedrijven waar ik gewerkt heb en krijg je een idee van mijn curriculum.
Klik hier om weer terug te gaan naar de pagina met visitekaartjes.

ICT Manager
- verantwoordelijk voor ICT van Amarant, 50 FTE, 10 mln per jaar
- realisatie omvangrijk verbeterprogramma: opzet en inrichting ICT-organisatie, implementatie infrastructuur, processen & informatiemanagement
- aansturing helpdesk, werkplekken, applicatiebeheer, netwerken, architectuur
- lid van het MT divisie Services

Teammanager ICT, Facilitaire Zaken & Communicatie
- lid van het managementteam; aansturing drie teams (65 FTE)
- verantwoordelijk voor dienstverlening aan GGD’en Hart voor Brabant en West Brabant en Regionale Ambulance Voorziening
- aansturing afdelingen ICT, communicatie en facilitaire zaken (65 FTE)
- doorontwikkeling van ICT-dienstverlening; portefeuillehouder informatiebeveiliging en privacy
- herinrichting communicatiedienstverlening
- concernbrede aansturing van facilitaire zaken (gebouwen, beveiliging, logistiek, repro, BHV)

Coördinator Automatisering
- leiding aan het team automatisering (20 FTE) binnen de dienst Informatie
- verantwoordelijk voor beheer van infrastructuur, netwerk, servers, werkplekken en servicedesk
- beheer en ondersteuning van een 24/7-omgeving (infectieziektebestrijding, crisisorganisatie)
- bijdrage aan opstellen en realiseren jaarplan en strategisch beleidsplan

Operationeel Directeur
- lid directieteam; medeverantwoordelijk voor visie, beleid en strategie
- professionalisering serviceportfolio, planning & control, HR en accountmanagement
- leiding aan deliveryorganisatie met 25 consultants in IT-beheer, projecten en detachering
- verantwoordelijk voor projectenportfolio en klanttevredenheid

Interim manager, programma manager, projectleider, consultant
- 07/2010 – 09/2011: Projectleider migratie Windows 7 – BAM Woningbouw (3 dgn/wk)
- 01/2011 – 07/2011: Consultant ICT professionalisering – BAM Techniek (1–2 dgn/wk)
- 09/2009 – 05/2010: Consultant Infra – Evides (3 dgn/wk)
- 01/2005 – 04/2009: Projectleider & adviseur – Waterschap Hollandse Delta (3–4 dgn/wk)
- 04/2006 – 12/2007: Adviseur & portfoliomanager – ProRail (1 dag/wk)
- 01/2005 – 10/2005: Projectleider migratie XP – BAM Woningbouw (3–4 dgn/wk)
- 04/2004 – 01/2005: Projectleider ICT – Zuiveringsschap Hollandse Eilanden & Waarden
- 09/2003 – 04/2004: Programmamanager – BAM Wilma / HBG Woningbouw
- 11/2002 – 07/2003: Interim manager Systeem & Applicatie Diensten – Universiteit van Amsterdam
- 02/2001 – 07/2002: ICT Manager – Wilma Bouw B.V. / Amstelland Ontwikkeling

ICT manager, kwaliteitsmanager, field/resource manager
- 07/2000 – 02/2001: ICT manager – Wilma Bouw B.V. / Amstelland Ontwikkeling
- 08/1997 – 06/2000: Field- en kwaliteitsmanager – Pink Elephant Finance
- 06/1996 – 07/1997: Manager PC-LAN Computer Centra Amstelveen – ABN Amro
- 06/1994 – 05/1996: Operations analist IBM mainframe – BankGiroCentrale
- 06/1993 – 05/1994: Netwerkoperator Tandem – BankGiroCentrale

Projectmedewerker Geïntegreerde Werkplek
- uitvoering van een pilottraject rond de “Geïntegreerde Werkplek”
- testen en evalueren van software en netwerkfunctionaliteit
- adviseren over inrichting van ICT-werkplekken voor medewerkers en studenten
- rapportage aan projectleiding en universiteitsdiensten

Medewerker automatiseringsproject NISSA
- ondersteuning bij implementatie van Nieuw Informatie Systeem Squadron Administratie (NISSA)
- ontwikkeling van procedures voor gegevensverwerking en gebruikersbeheer
- testen en evaluatie van softwarefuncties in een operationele setting
- inzet als Reserve Officier Academisch Gevormd (ROAG)
Hieronder een totaal overzicht van mijn loopbaan in visitekaartjes. Op de achterkant van elk kaartje staat een korte beschrijving / toelichting.

Na een keuring voor officier bij de landmacht uiteindelijk bij de Luchtmacht als Reserve Officier Academisch Gevormd mijn dienstplicht vervuld (21 maanden).
Met een projectteam van ongeveer 20 medewerkers gewerkt aan het geschikt maken van een DBase3+ landmacht applicatie voor compagnies-administraties voor implementatie bij de Bureau’s Bedrijfseconomie bij de Luchtmacht.
Daarnaast meegewerkt aan het maken van cursusmateriaal voor trainingen MS-Dos en WordPerfect 5.1, en trainingen verzorgd voor luchtmachtpersoneel.
Ontzettend leuke en leerzame tijd!

Na mijn diensttijd twijfelde ik tussen voltijds studeren (Bestuurlijke Informatiekunde) of werken. Ik koos voor de combinatie: ik werkte als projectmedewerker ‘Geïntegreerde Werkplek’ aan de Katholieke Universiteit Brabant en naast het werk studeerde ik. De KUB had net een hypermoderne bibliotheek gebouwd, waar ik studenten ondersteunde in het gebruik van de digitale werkplek (Windows 3.11). Ook gaf ik regelmatig presentaties aan bezoekers uit binnen- en buitenland. Toen het project na een jaar eindigde, koos ik voor fulltime werken. Mijn nieuwe werkgever vond ik in het boekje “De 49 beste bedrijven om voor te werken”. Ik koos bewust voor een detacheringsbedrijf omdat ik ervaring wilde opdoen bij verschillende organisaties.

Ik begon bij Pink Elephant als netwerkoperator bij de BankGiroCentrale in een Tandem-omgeving. Later werd ik systeembeheerder en operations-analist op een IBM-mainframe. Binnen drie jaar groeide het team Pinkers van 1 (ik) naar 20). Naast inhoudelijk werk was ik projectbeheerder en het eerste aanspreekpunt voor de klant. Ik stond echt met mijn voeten in de modder en leerde technisch heel veel. Op dat moment had ik ook een technische carrière in mijn hoofd, maar het liep anders…. Na 3 jaar BGC werd ik gedetacheerd bij ABN AMRO. Daar werd ik binnen één maand verantwoordelijk voor een team van 30 LAN systeembeheerders (op drie locaties), gaf ik leiding en verantwoordelijk voor inrichting operationele beheerprocessen.

Binnen Pink Elephant volgde ik onder andere het Aankomend Consultancy Traject (ACT) om door te groeien naar de rol van consultant. Daarnaast werkte ik mee aan de ontwikkeling van nieuwe Pink-diensten, zoals de Balanced Scorecard. Er ging een hele nieuwe wereld voor mij open. Ik maakte kennis met allerlei management modellen en sturing van organisaties. Na mijn opdracht bij ABN AMRO werd ik gevraagd om als fieldmanager aan de slag te gaan, met als doel de verbinding te leggen tussen klant, Pink Elephant en de “Pinkers” die gedetacheerd waren bij de klanten.

In een snelgroeiende ICT-markt werd ik als fieldmanager verantwoordelijk voor uitvoering van opdrachten van Pinkers bij klanten, de begeleiding van Pinkers bij deze opdrachten en hun loopbaanontwikkeling. Ik was het aanspreekpunt voor klanten én medewerkers, en hield rekening met ambities, schaarste en klantbehoeften. Pink Elephant groeide razendsnel, het was vechten om personeel en het logistieke proces was iedere week weer een heftige puzzel. Naast fieldmanager was ik ook kwaliteitsmanager bij Pink Elephant Finance en verantwoordelijk voor het instand houden van het kwaliteitssysteem en het waarborgen van de ISO 27001-certificering. Deze periode bij Pink was zeer intensief maar ook super leuk, veelzijdig en leerzaam.

Na 10 jaar ging ik iets dichter bij huis aan de slag bij PinkRoccade Online Services. Bij Wilma, een klant van PinkRoccade in Weert, verliep de dienstverlening moeizaam. Als service manager/hoofd ICT bracht ik binnen een jaar orde op zaken: de klant, PinkRoccade én de medewerkers waren weer tevreden. Na deze succesvolle opdracht verliet ik PinkRoccade (inmiddels 10.000 medewerkers) en stapte ik in bij i-to-i, een kleine detacherings / consultancybedrijf waar ik ook een minderheidsbelang kreeg. Mooi was dat ik mijn opdracht bij Wilma mee kon nemen en afronden (ze wilden me daar niet laten gaan). Uiteindelijk heb ik nog 10 jaar lang opdrachten voor de BAM groep uitgevoerd in verschillende rollen.

In de 10 jaar dat ik bij i-to-i heb gewerkt werkte, heb ik veel uiteenlopende opdrachten uitgevoerd, bijna altijd zelf verworven. Bij verschillende klanten werkte ik in diverse rollen, vaak langdurig en meestal met meerdere opdrachten tegelijk. De rollen bij klanten varieerden van interim manager, programma manager, consultant en projectleider. Belangrijkste klanten waren Universiteit van Amsterdam, Waterschap Hollandse Delta, BAM Woningbouw en Prorail. En ondertussen was ik ook bezig met de groei van i-to-i zelf, het werven van medewerkers, klanten en ontwikkelen dienstenportfolio. Het werken in een kleine organisatie bracht een totaal andere dynamiek met zich mee!

Toen een van de oprichters van Pink Elephant dit merk wilde herintroduceren op de Nederlandse markt, was ik daar nauw betrokken. Vanaf de voorbereiding was ik twee jaar verantwoordelijk voor de operationele aansturing en dienstverlening van deze nieuwe organisatie. We groeiden in 2 jaar van 0 naar 25 medewerkers. Door de economische crisis in 2009 en het instorten van de markt stagneerde de groei en werd een fusie aangegaan met SSB-ICT. Dit proces verliep niet heel soepel en leidde uiteindelijk tot mijn vertrek bij Pink Elephant en bij i-to-i.

Ik koos voor een baan dichter bij huis– en dichter bij mijn opgroeiende zoon. Ik ging aan de slag bij GGD Hart voor Brabant als coördinator ICT voor het Shared Service Centrum, samen met GGD West-Brabant en de RAV. In het eerste jaar lag de focus op de implementatie van een nieuwe ICT omgeving en verdere inrichting van beheerprocessen. Ik was verantwoordelijk voor de helpdesk, werkplek-, systeem- en applicatiebeheer. Later sloot ook de GGD Gelderland aan op onze infrastructuur: als projectleider was ik verantwoordelijk voor deze transitie.

Na een reorganisatie werd ik de verantwoordelijkheid voor drie afdelingen van het Het Service Center en de dienstverlening op het gebied van ICT, Communicatie en Facilitaire Zaken. Hoewel ik er veel van geleerd heb, was het ook een lastige periode door beperkte financiële middelen en onduidelijke afspraken rondom scope van de dienstverlening en serviceniveaus. Het was niet de meest inspirerende fase in mijn loopbaan, maar wel een waardevolle leerschool in omgaan met weerbarstige omstandigheden.

Eind 2015 kwam een nieuwe baan op mijn pad: ICT Manager bij Amarant, een grote zorgorganisatie (5500 medewerkers, 400 locaties). ICT stond echt nog in haar kinderschoenen. Afgelopen 10 jaar stap voor stap bezig geweest met het professionaliseren van de ICT omgeving. Ik heb de ICT organisatie vormgegeven, beheerprocessen, technische verbetertrajecten geïnitieerd. Mijn teams waren de helpdesk, applicatiebeheerder, werkplekbeheerder en netwerk/serverbeheerder, projectenbureau en contractmanagement (50 FTE). Jaarlijkse begroting bedroeg 10 mln.

Het liefst werk ik als ICT Manager in grote en complexe omgevingen waar veel moet gebeuren. En ik het verschil kan gaan maken. Ik sta open voor andere functies (zoals programma- of informatiemanager). Het soort dienstverband (loondienst of interim) en het aantal uren zijn bespreekbaar. Liefst in Tilburg en omgeving.
Zoek je iemand met visie, ervaring en energie? Iemand die niet alleen plannen kan maken op papier en die deze plannen ook kan realiseren? Dan ben ik je man en stel ik voor dat we snel kennis met elkaar maken!
Klik hier om weer terug te gaan naar de CV pagina.